Szijjártó: Kína gazdasági növekedéséből Magyarország profitál

Kína gazdasági növekedéséből Magyarország eddig is komolyan profitált és az elkövetkező időszakban még több haszna lesz, mindez munkahelyeket, fejlesztéseket jelent - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedd reggel az M1 aktuális csatornán.

A miniszter elmondta, közép-európai régió, benne 11 uniós tagállammal és 5 nyugat-balkáni országgal mindig ésszerű politikát folytató, versenyképes térség volt, amely növekedési üteme mára az átlagos európai gazdasági növekedés felett van. Magyarország azt a célt tűzte ki, hogy a térségből a legtöbb export bonyolítsa Kínába, míg onnan pedig a legtöbb beruházást vonzza be.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (középen b) és San Csung kínai kereskedelmi miniszter (középen j) érkezik a Kína-Közép-Kelet-Európa (KKE) csúcstalálkozó gazdasági és kereskedelmi fórumának keretében a kis- és közepes vállalkozásokról tartott kerekasztal-beszélgetésre a Papp László Budapest Sportarénában 2017. november 27-én. MTI Fotó: Szigetváry ZsoltSzijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (középen b) és San Csung kínai kereskedelmi miniszter (középen j) érkezik a Kína-Közép-Kelet-Európa (KKE) csúcstalálkozó gazdasági és kereskedelmi fórumának keretében a kis- és közepes vállalkozásokról tartott kerekasztal-beszélgetésre a Papp László Budapest Sportarénában 2017. november 27-én. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

Szijjártó Péter szerint ebben sikeres az ország, a régióban a Kína felé irányuló magyar export a legnagyobb, a magyar kivitel tavaly 2,25 milliárd dollárnyi exportja volt Kínába, ami körülbelül 600 milliárd forintot jelent. Ezt a pénzt a magyar vállalatok munkahelyek létrehozására, béremelésre vagy fejlesztésekre tudták fordítani.

Eközben mintegy 4,2 milliárd dollárnyi kínai befektetés jelent meg Magyarországon, ami azt jelenti, hogy a legmagasabb technológiai színvonalon termelő és szolgáltató vállalatok érkeztek, amelyek magyar emberek ezreinek adnak munkát - hangsúlyozta.

Szijjártó Péter a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal felújításáról azt mondta, Kína az árucikkei egy részét szárazföldön, míg más részét tengeren juttatja el Európába. A tengeri útvonal végpontja döntően a görögországi Pireusz kikötője, amely konténerforgalma egyetlen év alatt hárommillióról ötmillióra nőtt; a kérdés az, hogy az egyre növekvő kínai áru milyen útvonalon jut el Nyugat-Európába.

Ha Magyarországon keresztül jutnak el ezek az áruk a célországokba, akkor az új befektetéseket, munkalehetőségeket és logisztikai központokat jelent, ráadásul létrehoz egy olyan vasútvonalat, amelynek nemcsak gazdasági, de regionális jelentősége is van.

Legfrissebb