Peruban startolt az első igazi magyar insurtech startup

  • glóbusz
  • 2018.04.27
    10:10
  • Peak Financial Services
Octopus néven indította el Magyarország első igazi insurtech brandjét Suppan Márton, az év fiatal vállalkozója, a Limai Magyar Nagykövetségen, Peruban.

A mindössze 28 éves üzletember egy rendhagyó üzleti expedícióban vesz részt a Nagykövetség és a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) szervezésében, ahol a Déli Nyitás keretében tehetséges fiatal vállalkozók és Perui üzletemberek építenek hosszútávú stratégiai kapcsolatokat. Utazásuk során közel 50 üzleti partnerrel találkoznak, köztük számos fintech és insurtech céggel, illetve dél-amerikai bankkal és biztosítótársasággal. Az expedíció során az új biztosítástechnológiai márka rögtön jelentős nemzetközi elismerésre tett szert amellett, hogy a fiatal üzletember által alapított Peak Financial Services 88 országban jelenlevő ügyfeleinek is elérhetővé teszi az Octopus biztosítási termékeit. A delegációt vezető Dr. Kovács Patrik a FIVOSZ elnöke hangsúlyozta, örül, hogy a delegáció tagjai ilyen kiemelkedő eredményeket érnek el a találkozókon, amelyek sokat jelentenek a magyar fiatal vállalkozók nemzetközi megítélésében – ami a szövetség egyik legfőbb prioritása.

„Az octopus – azaz a polip - a legvédelmezőbb állatok egyike, mely akár élete árán is megvédi és gondozza többtízezer utódját. Az Octopus brand létrehozásakor mi is ezt a célt tűztük ki, olyan technológiát fejlesztünk, mellyel egyedülállóan hatékony módon tudjuk megóvni a fiatal generációt a nemvárt eseményektől.”

Az Octopus brandet a Simplon Marketplace márkáról választják le, hogy külön költségvetéssel és csapattal fókuszálhassanak a biztosítással kapcsolatos technológiák fejlesztésére és disztribúciójára. A Simplon Marketplace Kft. első biztosítási terméke 2017 decembere óta elérhető, ami egy olyan, teljesen személyre szabható, 1-2 perc alatt megköthető balesetbiztosítás, mely jelenleg a SimplonWallet, a PeakWallet és Játékostér alkalmazásokban érhető el.

Az Octopus esetében a biztosítási szolgáltatást a márka stratégiai partnere, a Posta Biztosító nyújtja, melynek elnöke, Pandurics Anett kiemelte: „Örömünkre szolgál, hogy egy új magyar insurtech kezdeményezés mögé állhatunk, és új, innovatív biztosítási szolgáltatásokat alakíthatunk ki együttműködésben a Simplonnal. Folyamatosan keresünk olyan lehetőségeket, amelyekkel elérhetjük a fiatalabb generációkat, ebben lehet segítségünkre a most induló partnerség.”

Az Octopus egyik újdonsága, hogy elsősorban nem klasszikus biztosítási termékeket, hanem élethelyzetre szabott biztosítási csomagokat nyújt, ugyanakkor a konzervatívabb ügyfelek kategóriánként is elérhetik a termékeket. Első lépésben a már meglevő balesetbiztosítás frissített verziója kerül piacra, ezt követi a geolokáció alapú, perc alapon elszámolt utasbiztosítás, majd az ingatlan- és ingóság elemekből álló otthonbiztosítás következik, és a kiseszközök (telefon, tablet, laptop) védelmére szolgáló termékcsalád is hamarosan érkezik.

További újítás a kockázatközösségek létrehozásának lehetősége, melybe azonos kockázatú ügyfelek tömörülhetnek, így extra díjvisszatérítéseket érhetnek el. Az ilyen közösségek esetében a biztosító alacsonyabb kockázatot vállal, hiszen megjelenik a közösség önszabályozó ereje, sőt, az Octopus egyedülálló lehetőséget teremt arra, hogy bárki szervezhessen egyéni, akár saját arculatra szabott kockázatközösséget, egyéni igényeikre szabott termékekkel, legyen az egyetem, baráti társaság, munkahely vagy sportegyesület.

Legfrissebb