Az első negyedévben az Európai Unióban forgalomba helyezett új autóknak 37,9 százaléka volt dízel és 55,5 százaléka benzinmotoros. Az alternatív hajtású autók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között 6,5 százalék volt, ezen belül 1,7 százalék volt az elektromos járműveké.
A forgalomba helyezett 1,57 millió dízel autó számban 17,0 százalékkal maradt el a 2017 első negyedévitől. A dízeles autók csökkenése által keletkezett hiány nagy részét a benzines autók számának növekedése töltötte ki. Benzines autóból az egy évvel korábbihoz képest 14,6 százalékkal többet, 2,30 milliót helyeztek forgalomba az első negyedévben.
Részben vagy teljesen elektromos autót 69,9 ezret helyeztek forgalomba az EU-ban az első negyedévben, 26,9 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Ezen belül a kizárólag akkumulátoros elektromos autók száma 34,3 százalékkal, a tölthető (plug-in) hibrid autóké pedig 60,2 százalékkal emelkedett.
A külső áramforrásról nem tölthető hibrid autókból 25,7 százalékkal 139,5 ezerre nőtt a forgalomba helyezések száma.
A cseppfolyósított, sűrített földgázzal és az autógázzal hajtott járművek száma 12,0 százalékkal nőtt.
Az újonnan forgalomba helyezett alternatív hajtású autók száma Németországban nőtt a legnagyobb mértékben az első negyedévben, 73,4 százalékkal. Spanyolországban 53,4 százalék, Franciaországban 15,3 százalék volt a növekedés. Az Egyesült Királyságban 9,8 százalékkal, Olaszországban pedig 9,0 százalékkal többet helyeztek forgalomba alternatív hajtású autókból az idei első negyedévben mint tavaly.
Magyarországon az első negyedévben 311 akkumulátoros teljesen elektromos autót helyeztek forgalomba, 161,3 százalékkal többet az egy évvel korábbi 119-nél. Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autó 170 állt forgalomba az egy évvel korábbi 65 után, ami 161,6 százalékos növekedés. Tölthető elektromos autót tehát összesen 481-et helyeztek forgalomba 184 után, 161,4 százalékkal többet.
Az első negyedévben forgalomba helyezett hibrid autók száma 1122 volt Magyarországon, 57,8 százalékkal több a 2017 első negyedévi 711-nél. Minden egyéb más, nem elektromos alternatív hajtású autóból pedig 12 került forgalomba az előző évi 5 után.
Összesen tehát 1615 alternatív hajtású autót helyeztek forgalomba az idei első negyedévben Magyarországon 79,4 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 900 után.
Dízel autóból 10,1 százalékkal 7459-re csökkent a forgalomba helyezések száma 8299-ről Magyarországon, a benzineseké pedig 48,8 százalékkal 22 535-re emelkedett 15 147-ről.
A Toyota Central Europe Kft. MTI-hez eljuttatott és az ACEA, valamint a JATO autóipari piackutató cég kimutatásaira hivatkozó jelentése szerint Magyarországon az első negyedévben az eddig elért legmagasabbra, 5,1 százalékra emelkedett a részben vagy teljesen elektromos, hálózatról tölthető elektromos autók részaránya az újonnan forgalomba helyezett autók között.
Tavaly már nyolcszor annyi teljesen vagy részben elektromos autó került az utakra Magyarországon mint 2014-ben, 88 százalékban hibrid elektromos kivitelben.
A dízel autók részaránya 23,6 százalék volt az új autó értékesítésekben az első negyedévben Magyarországon, a teljes piaci forgalomban pedig a használt autókkal együtt mindössze 7,6 százalékos, mivel a dízel értékesítések 68 százalékát használt járművek adták. Ennél alacsonyabb dízel arányt csak Hollandiában, Norvégiában és Lengyelországban regisztráltak az első negyedévben.