A Conference Board nonprofit gazdasági kutató intézet kedden kiadott jelentése szerint márciusban 125,6 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index a februári 116,1 pontról. Elemzők 113,8 pontot vártak. Utoljára 2000 decemberében mértek ennél magasabb értéket, akkor 128,6 ponton állt az index értéke.
A jelenlegi helyzet megítélésének mutatója 143,1 pontra ugrott az előző havi 134,4 pontról, a várakozások mutatója pedig 113,8 pontra emelkedett a februári 103,9 pontról.
Lynn Franco, a Conference Board illetékes igazgatója rámutatott: a fogyasztók úgy érzik, hogy javultak a gazdasági feltételek, és megújult optimizmusuk arra enged következtetni, hogy a következő hónapokban még tovább javulnak a gazdasági növekedés kilátásai.
Az üzleti feltételeket jónak ítélők aránya 28,3 százalékról 32,2 százalékra emelkedett, míg a helyzetet rossznak értékelők aránya 13,4 százalékról 12,9 százalékra süllyedt. A következő fél évben javulásra számít a megkérdezettek 27,1 százaléka, szemben a februári 23,1 százalékkal, míg a visszaesésre számítók aránya 10,5 százalékról 8,4 százalékra esett.
Arra a kérdésre, hogy jelenleg nehéz-e munkához jutni, a felmérésben részt vevők 19,5 százaléka felelt igennel, míg az előző hónapban 19,9 százalék. Növekedett, 26,9 százalékról 31,7 százalékra azok aránya, akik szerint bőséggel vannak betöltetlen állások.
A munkahelyek számának növekedésében a megkérdezettek 24,8 százaléka bízott, szemben az előző havi 20,9 százalékkal, a csökkenést valószínűsítők aránya pedig 13,6 százalékról 12,2 százalékra esett márciusban.
A jövedelmük növekedésére számítók aránya 19,2 százalékról 21,5 százalékra nőtt, míg a jövedelmének csökkenésére számítók része 8,1 százalékról 7,0 százalékra mérséklődött.
A Conference Board gazdaságkutató intézet minden hónap utolsó keddjén közölt indexe - a Michigan egyetem hangulatindexével együtt - a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja.