Krisán László: a kamarának a fővárosi vállalkozások markáns érdekérvényesítő szervezetévé kell válnia

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarának (BKIK) a fővárosi vállalkozások markáns érdekérvényesítő szervezetévé kell válnia, olyanná, amelyben a vállalkozások hisznek, és amelyhez bármikor fordulhatnak - nyilatkozta az MTI-nek megválasztását követően Krisán László, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) elnöke

Úgy vélte, drasztikusan meg kell változtatni a BKIK-ról a vállalkozók körében kialakult rossz véleményt, a kamara megújítását "reorganizációs feladatnak" kell tekinteni, törekedve arra, hogy a vállalkozások a befizetett önkéntes kamarai tagdíjért, illetve a minden vállalkozás által megfizetett kamarai hozzájárulásért szolgáltatást kapjanak.

Krisán László szerint a budapesti kereskedelmi kamarában vezetői és morális válság alakult ki, ezen úgy lehet változtatni, hogy teljesen új építkezéssel nyitott, a vállalkozásokkal kommunikáló szervezetet kell létrehozni. "Dölyfös kamara helyett, szolgáltató, értékteremtő vállalkozói szövetségre van szükség, amely méltósággal tud működni" - fogalmazott.

"Nem kérek türelmi időt, egyből bele akarok vágni a munkába" - mondta Krisán László, aki szerint az általános programok helyett konkrét feladatokat kell végezni a szakmák általános képviselete mellett.

A kamarának minden ügyben szakmai szempontok szerint kell megnyilvánulnia, és képviselnie kell a szakmákat a fővárosban a kerületi polgármesterekkel közösen. Minden szakmai érdekképviselettel, szervezettel megállapodást kell kötni az előrelépés érdekében, emellett pénzügyi segítséget kell nyújtani a vállalkozásoknak, erre a Ka-Voszban nagyon jó gyakorlatok alakultak ki. Nyitni kell a minisztériumok, a bankszektor felé is partnerségre törekedve - mondta Krisán László.

A BKIK elnöke szerint törekedni kell a vállalkozásoknak terhet jelentő adminisztráció csökkentésére, fel kell vállalni azt a véleményt, hogy minden egyes jogszabály, illetve bevezetett új adónem vezessen ki másik kettőt.

Legfrissebb