A magyarok a legnyitottabbak a digitális megoldások alkalmazására a régió országai közül. A hazai lakosság több mint kétharmada (71%) igyekszik online intézni mindennapi ügyeit, miközben a térség országainak átlaga mindössze 44 százalék az EY felmérése szerint.
Az emberek döntő többsége (72%) ma már érintős bankkártyával vásárol, 16 százalékuk tervezi, hogy ezzel a megoldással fizet a jövőben. Minden harmadik megkérdezett (33%) kipróbálta már a mobilfizetést is, ami a felmérésben résztvevő államok eredményeit tekintve kimagasló érték.
„A magyarok várják azokat a technológiai újításokat, amelyekkel még kényelmesebben intézhetik pénzügyeiket. Az emberek közel fele ezért használ vagy kipróbálna alternatív online pénzügyi szolgáltatókat is” – emelte ki Demeter Ákos, az EY Tanácsadási Üzletágának Partnere. A szakember hozzátette, hogy a bankoknak reagálniuk kell erre az igényre, hogy tovább tudják növelni ügyfeleik számát és megőrizzék versenyelőnyüket a feltörekvő technológiai cégekkel szemben. Ezt elsősorban kedvező díjszabással, rugalmas és minőségi szolgáltatással, valamint az online felhasználói élmény növelésével érhetik el.
A kutatás arra is rámutat, hogy a magyarok többsége (78%) szívesen követné nyomon a különböző pénzintézeteknél vezetett bankszámláinak egyenlegét egyetlen alkalmazáson keresztül. Ezt az applikációt egy megbízható, felhasználóbarát és erős pénzügyi háttérrel rendelkező szolgáltatótól fogadnák el a megkérdezettek.