Változik az autóipar, a veszprémi cégek alkalmazkodnak

Veszprémi autóipari beszállítókat kérdeztük arról, mennyire tapasztalható a német autóipari válság begyűrűzése a cégek életébe.

Egymás után jönnék idén az adatok, miszerint a várakozásoknál nagyobb mértékben estek vissza a német gyáripari megrendelések, ami az autóiparra is hatással van.

Az eladások globális csökkenése és az elektromos mobilitásra való átállási kényszer valóságos krízis-üzemmódba kényszerítette az autóipart a Duisburg-Essen Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének májusi piaci elemzése szerint. A kutatóintézet prognózisa szerint az idén 5 százalékkal 79,5 millióra eshet vissza a globális autóértékesítések száma. Márpedig az eladások ilyen mértékű csökkenésre még a 2008-as gazdasági és pénzügyi válság után sem volt példa, írta nemrégiben az MTI alapján a Világgazdaság.

Az utóbbi időszakban több cikk is foglalkozott az autóiparral, ugyanis Magyarország közismerten nagy mértkében függ a járműgyártók teljesítményétől. Azon belül is leginkább a némettől.

A német autóipari beszállítók közül többnek is van Veszprémben telephelye, így portálunk megkereste őket, miként, és mennyire tapasztalható a válság begyűrűzése a cégek életébe.

Bár portálunk több céget is megkeresett, csupán két helyről kaptunk válaszokat, így nem vonható le végső következtetés a helyi cégek érintettségéről.

A témában megkérdeztük Kardos Pétert, a JOST Hungária Kft., a Veszprém Járási Foglalkoztatási Paktum meghatározó szereplőjének ügyvezető igazgatóját is.

Levelében azt írta, nem feltétlenül beszélne válságról és semmiképp nem hozná ezt tisztán a német autóiparral összefüggésbe.

A kereskedelmi háború, a brexit és megannyi piaci bizonytalanság aktuálisan visszafogott igényeket okoznak. Aktuálisan mi bizonyos területeken akár a 20% feletti csökkenést is elképzelhetőnek tartjuk. Szerencsére más termékeink viszont továbbra is a terv felett teljesítenek.

Véleményünk szerint minden helyzet egy megoldandó feladat és kihívás. Aktuálisan a felszabaduló energiáinkat a cégen belüli átcsoportosításra és a rugalmasságunk megőrzésére fordítjuk. Szeretnénk a dolgozóinkat univerzálisabb bevethetőség céljából képezni és betanítani olyan munkakörökre is, ahol eddig kevés szakemberünk volt. Mindemellett végre csökkenthető az elmúlt években a létszámhiány miatt kényszerű túlóra mértéke. Ez a nyáron véleményem szerint kifejezetten jól jött a kollégáinknak”- írta.

A Continental Automotive Hungary szintén reagált megkeresésünkre. Veszprém megye legnagyobb foglalkoztatójának kommunikációért felelős munkatársa azt írta,

az idei év a külső körülmények, piaci helyzet hatására, az eredeti tervekhez képest némi eltéréssel indult, de egy nagyon fegyelmezett és költségtudatos gondolkodással, a munkatársaink jó hozzáállásával az év közepére sikerült kialakítani azt a vállalati struktúrát, amely igazodik a különböző termékcsoportok igényeihez.

Ezen lépésektől az eredményesség javulását várja a Continental veszprémi gyárának vezetősége, melyek hosszú távú stabil működését biztosítják a vállalatnak.

Bizakodva tekint a Continental veszprémi gyára az elkövetkezendő időszakra, a jövő mobilitási trendjeinek alakításával, így az önvezetés és az elektromobilitás területén is meghatározó szerepvállalással. Az év végére célunk a költségvetésben tervezett sarokszámok elérése, így biztos alapokkal léphetünk majd tovább a 2020-as évbe.