Rétvári Bence példaként a két éve indult Csodaszarvas Iskolai Közösségi Programot említette, amely arról szól, hogy az iskola kilép az osztálytermekből, a 45 perces időkeretből és teljesen másfajta pedagógiai módszereknek nyit teret.
A kezdeményezésben partner pedagógusoknak a program arra is lehetőséget teremt, hogy június második felében - táboroztatás keretében - "teljesen más módon keltsék fel a diákok érdeklődését", például az irodalom, a történelem és természettudományok iránt - tette hozzá az államtitkár.
Ismertetése szerint a kéthetes Csodaszarvas-táborokban a tanárok számos témamodulban "találhattak ki" újabb megközelítéseket. Ezek sorában az idegennyelvet, a művészeti oktatást, a természetismeretet és környezetvédelmet, a sportot, a nemzeti és kulturális identitást és digitális világot említette Rétvári Bence.
Az államtitkár a digitalizációra utalva azt is megjegyezte, hogy ma a tanárok egészen másfajta kihívásokkal szembesülnek, mint húsz éve, ezért más környezetben kell a diákok érdeklődését lekötni, és befogadhatóvá tenni számukra a tananyagot.
A program eredményeiről elmondta, hogy az idén mintegy 83 ezer diák, 9 ezer pedagógus és sok száz iskola vett részt a Csodaszarvas-kezdeményezés keretében megvalósított különböző programokon.
Rétvári Bence közlése szerint a Csodaszarvas-programnak köszönhetően már 357 teljesen új pedagógiai elveken nyugvó vázlat, tematika, több mint 850 játék és 950 ötlet segíti azon pedagógusok munkáját, akik az óráikba szeretnének "színt, fűszert" vinni.
A nagyon sikeres Csodaszarvas-program ebben segít, továbbá abban is, hogy a diákok ismeret-megszerzési, időbeosztási és együttműködési készségeit, valamint nemzeti identitását is erősítse - mutatott rá Rétvári Bence.
Gloviczki Zoltán, az Oktatási Hivatal elnöke többek között arról beszélt, hogy a Csodaszarvas Iskolai Közösségi Program szakmai hátterét az Emberi Erőforrás-fejlesztési Program egyik pályázata (EFOP-3215) adja, annak szakmai háttéranyagait és keretrendszerét az Oktatási Hivatal biztosítja.