A Foglalkoztatási Paktum valójában egy nyitott együttműködés a Veszprém térség foglalkoztatásnak javítására, amelynek keretében a munkaerőpiac szereplő közös stratégia mentén összehangolják tevékenységeiket az adott térség foglalkoztatási és gazdasági fejlesztésének céljából. Ezáltal működésük hatékonyabb, eredményesebbé válhat.
A Paktum Iroda munkatársai felelősek, az arra rászorulók számára a humánerőforrások biztosítása, melyek az alábbi szolgáltatásokat foglalják magukba: munkaerőpiaci információ nyújtás, álláskeresési tanácsadás, mentori szolgáltatás, illetve a képzéseben résztvevők esetében a képzésben maradás segítése. Toborzás formájában a munkaadók részére is mentori segítséget nyújtanak az iroda toborzási munkatársai. Benedek Anna, az iroda szolgáltatás csoport vezetőjének elmondása alapján mind a munkavállalók, mind a munkaadók nagy örömmel vesznek részt a programban.
A Paktum Iroda nem csak humánszolgáltatásokat biztosít, de többféle támogatás igényelhető az irodában. Egyrészről, aki képzést folytat, annak a képzés támogatása, a munkáltatóknak pedig bérköltség támogatást nyújt az uniós pályázat.
Nyitott együttműködésről beszélünk, ami azt jelenti, hogy a Veszprém Járásban regisztrált munkakeresők széles körben, az 50 év felettieken át a gyermeküket egyedül nevelő szülők túl a roma nemzetiségűek, illetve még a tartós munkanélküliséggel veszélyeztetettek mind fordulhatnak segítségért a Paktum Iroda munkatársaihoz. E segítségkérés semmilyen kötelezettséggel nem jár. A csatlakozással azonban megnyílik a munkáltatók számára egy lehetőség a munkaerőpiac fejlesztésére.
Nagyságrendileg eddig 500 fő-t sikerült a programba bevonni, ám a program a jövő év júniusági még aktívan működik, továbbra is várják ügyfeleiket a Paktum munkatársai a veszprémi székhelyű irodában, a Szeglethy utca 7. szám alatt.