A cég az MTI kérdésére közölte, a teljes évre a összpiaci prognózissal azonos 10-15 százalékos bővülésre számítanak a márka vezető pozíciójának megtartásával.
A Carinfo adatai szerint a Ford 7776 autó értékesítésével 12,2 százalékot hasított ki az új autók piacából az idén, 12,3 százalékos növekedést érve el a tavalyi év hasonló időszakához képest. A teljes piac 13,4 százalékos bővülésétől kissé elmaradó növekedés azzal magyarázható, hogy a Ford hagyományosan erős a kishaszonjármű-szegmensben amely a növekedési hitelprogram kifutásával januártól jelentősen zsugorodott.
A Ford eladásainak 28 százaléka kishaszonjármű volt, az idén eddig 2155 darabot adtak el. Ez 27 százalékkal kevesebb ugyan, mint tavaly az első fél évben, de így is az első helyet biztosítja a márkának.
A Ford Magyarország az MTI-hez eljuttatott közleményében kitér arra, hogy jó pozíciót tudott elérni a leginkább feltörekvő szegmensben, a városi terepjárók - SUV - kategóriájában is. Az első fél évben eladott 5063 személyautójuk 26 százaléka volt SUV. A márka három modellel van jelen ebben a szegmensben.
Közlésük szerint a Ford egy vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV bevezetésén dolgozik, amelynek tervezett hatótávolsága eléri majd a 480 kilométert.